fredag 3 oktober 2014

Santa Barbara

Soldag som vanligt.. Efter frukost beger vi oss till Santa Barbara, vis efter misstag så handlar vi färdig lunchlåda  Ralphs, inga sandiga fingrar här inte. Går en sväng på piren, äter glass o det är över 32 grader varmt. Går ner till stranden för att svalka av oss. Jag har solglasögonen på för att det är cool o se ut.. Peter o jag badar o skojar i vattnet efter en stund är vi nöjda o börjar gå upp, jag simmar så långt jag kan eftersom det är otäckt med botten.. Precis när jag skall ställa mig upp kommer vågen o får mig att göra en kullerbytta under vatten kommer upp frustande inte cool längre o inga solglasögon heller. Ikväll skall vi  Avocadofestival något som försiggått o Califonien i 28 år till förmån för barn som har det svårt. Det är försäljning av mat o dryck samt krimskrams som kostar i överkant o överskottet går till barnen om jag förstått det rätt.

Utanför hotellet 

Santa Barbara pir


Liten vila i vacker park, ser Kollibris vilket visar sig var sländor, stora som Kollibris 

Pelikaner på span

Val äter Björn...

Strandliv 

Havet som tog mina solglasögon

Peter med bror Björn

Festivalsvila








2 kommentarer:

  1. Nej men oj då, inte bra med hav som äter glasögon, haha ;) bättre då med trävalar somäter Björn ;)

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som ni har det superbra!

    SvaraRadera